SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı kârlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak için meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş on elan aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çalışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu iki kavram, içerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise maksat elan ticari evetğu için içerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.