Kireçlenme, kemiklerin ucunda ülke düz kıkırdak dokunun zamanla aşınması ve yıpranması ile ortaya çıhun bir rahatsızlıktır. Giderek kötü davranışatlar gerçekleşebilir. Kemikler parçalanarak eklem zarfında birikmeye sarrafiyelayabilir. Bu manzara vücutta iltihabi bir süreci ve sonrasında ağrı ataklarını ortaya çızevcer. 40 yaşın üstündeki bireylerde elan ziyade görülür. Hatta ağır yüklük taşımak kadar kuvvetli fiziki hareketlerde kâin insanlarda, elan ziyade rastlanmaktadır. Eklem kireçlenmesi, eklem emrazının da ana nedenlerinden biridir. Kireçlenmeden diz, kalça, boyun, bel ve sarrafiyeparmak eklemleri etkilenir. Yaşın artması, obezite, eklemlerin aşırı kullanımı ve genetik yatkınlıklar riski artırır. Eklem Kireçlenmesini Önlemek İçin Beslenme Önerileri Bereketli bol sutaş tüketin. Akarsu, eklemlere destek sağlamlar. Bu yüzden her gün en az 8 boduç sutaş kucakmek gerektiğini unutmayın. Suyun haricinde süt, kefir, ayran kadar güçlü kalsiyumlu besinler de, kemik sağlamlığına katkı sağlamlar. Sebzevat ve ürün tüketin. Kemik sağlamlığı kucakin, vitamin ve minerallerin istikrarlı bir şekilde hileınması önerilir. Bu yüzden vitamin ve mineral kıymeti güçlü olan göverti ve meyveleri beslenmenize ekleyin. Yağlı kırmızı et tüketimini azaltın. Kırmızı et tüketimi, hayvansal proteinlerin ziyade gururı sonucunda idrarla birlikte kalsiyum atımını artırır. Kemik sağlamlığını bakmak kucakin kırmızı et tüketimini azaltın. Bunun alegori fasulye, mercimek, bezelye kadar protein bakımından ensesi kalın bakliyatları beslenmenize ekleyin. Yağlı balık tüketimini artırın. Omega 3 bakımından ensesi kalın olan yağlı balıklar, eklem emrazına karşı çok etkilidir. Hamsi, somon, orkinos kadar balık türlerinin tüketimi, kemik sağlamlığını yararlı yönde etkiler. Yeşil çkamer kucakin. Yeşil çkamer, eklem kireçlenmesinde yararlı etkilere sahiptir. Antioksidan ve anti-inflamatuar etkilere iye başüstüneğu kucakin, kemiklere destek olur. Hatta kireçlenmeden kaynaklanan ağrılara ve şişlemkinliğe de hayırlı hasılat. Kaide kireçlenmesini azaltmak kucakin yemeniz gerekenler; Yapılan antraktştırmalara gereğince ürün ve göverti bakımından ensesi kalın beslenmek, kalça kireçlenmesi riskini azaltır. Bu sebzelerin yakıcı dahişeni diallil disülfitindir. Elma, muz, armut, şeftali, kavun, üzüm ve kuru meyveler, soğan, pırasa ve sarımsak kadar sebzeler kalça kireçlenmesi riskini azaltır.

kireçlenme ne iyi gelir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.