Klima aletinin zamanı beşeriyet denli eskidir. İlk insanoğlu ten ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor elde etmek kucakin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin sutaş gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret kullanma yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her saat 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir vetiretir. Günümüzde insanoğlu, elan ak ve zengin evetşayabilmek kucakin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima lüks olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut teamülyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı itibar etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok tadil evet. Artık klima bulunmayan teamülyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce teamülyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aletı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinleşmek kucakin kullanılan bir alet olmaktan çıailep, kışın da ısınmak kucakin yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima kullanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar verme sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana isabetli seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, sevap montaj uygulamalarının konstrüksiyonlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin indinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate hileınmalıdır. Klima aletı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak değersiz bir tetkik konstrüksiyonlmalıdır.